Kisah Hebat- Gabungan Umur 141 tahun!

Tunggal Rahmat Berdaulat

Bolehkah dua orang yang tinggal lebih dari 2000 batu dan dengan usia gabungan 141 tahun dapat memperoleh kebahagiaan dalam perkahwinan baru? Ya!
Bev tinggal di Lancaster, Pennsylvania. Dia telah bercerai dan tetap bujang selama 30 tahun. Setelah anak-anaknya dibesarkan dan dinikahkan, dia mula memikirkan untuk meneruskan perkahwinan. Seorang rakan dari gereja memberitahunya mengenai SGS.
George berasal dari Scottsdale, Arizona. Isterinya telah meninggal dunia. Ketika George menyatakan kesunyian, anak dan isterinya yang bertemu dengan SGS, mendorongnya untuk memeriksanya.
Kedua-duanya pertama kali bertukar salam internet pada Februari 2014. George, menjadi pelaut, merasakan percikan minat ketika menyedari Bev memiliki kanu. Ketika minat bersama jelas, mereka bertukar nombor telefon pendeta, idea yang sangat disyorkan.
Selepas perbualan harian mereka bertemu secara langsung pada bulan April. Mereka mula berunding dengan pendeta Bev, di pejabat gereja ketika George berada di Lancaster kemudian melalui telefon pembesar suara ketika dia berada di Arizona.
George dan Bev berkahwin di Lancaster pada 14 Ogos 2014 dan mereka membina kehidupan bersama di rumah George Arizona.
Bersama-sama mereka menikmati keramahan, duduk di teras mereka menyaksikan pemandangan matahari terbenam Arizona yang indah, mengembara ke mana sahaja tetapi juga mengalami keindahan Arizona. Mereka mempunyai 6 orang anak yang sudah berkahwin di antara mereka dan 23 cucu. Yang terpenting, menjadi satu fikiran dalam bidang keimanan adalah penting bagi mereka. Adalah suatu kegembiraan yang menyembah bersama di Gereja Reformed Bersatu mereka.
George dan Bev bersyukur kerana Tuhan mempertemukan mereka melalui SGS. Kini berkahwin selama lebih dari 5 tahun, mereka berdoa selama bertahun-tahun lagi untuk menikmati berkat perkahwinan yang indah.

Responses

Alamat email anda tidak akan disiarkan. Ruangan yang diperlukan ditanda *

  1. Betapa indahnya! Sebagai ahli baru (bersara) yang tidak benar-benar mencari perkahwinan, tetapi untuk rakan untuk mengenali dalam talian, saya digalakkan membaca ini. Saya adalah orang pertama yang menyertai SGS ketika ia bermula sejak beberapa tahun yang lalu. Dean dan Karen datang ke Majlis Umum PCA di Atlanta tidak lama selepas itu. Mereka bertunang pada waktu itu, jadi saya turun ke dewan konvensyen dan menemui mereka. Kami telah berkomunikasi sejak itu, tetapi kehidupan saya sibuk dengan pekerjaan saya, jadi saya berhenti dari SGS.
    Dua rakan baik saya (sekarang melalui Facebook) bertemu suami mereka dalam talian. Seorang lebih muda dan mereka kini mempunyai tiga orang anak. Seorang lebih tua dan bercerai (seperti saya), bertemu dengan seorang duda dan sejak itu telah menikah dengan bahagia.
    Tuhan itu baik! Dia selalu memberikan apa yang saya perlukan. Kita mesti melihat ke mana Dia memimpin sekarang!
    Berkat berterusan di rumah bahagia anda!

Laporan Baru

Tutup