Kisah Andrej & Anu! PERKAHWINAN PERTAMA SGS- 2005!

Dekan yang dihormati,

Nama saya Anu Gopalan, tetapi saya pergi dengan Grace di laman web. Saya ingin memberitahu anda bagaimana Tuhan telah menggunakan SGS dalam hidup saya. Saya mendaftar ke SGS dengan jelas bahawa saya hanya berminat dengan lelaki India. Kemudian saya melakukan perjalanan ke Switzerland, dan kagum dengan tahap kebejatan yang ditunjukkan oleh orang-orang di sana. Bukan sahaja Eropah berada dalam keadaan kegelapan rohani, tetapi tahap maksiat juga mengejutkan. Hati saya bersedih apabila tokoh-tokoh Zwingli dan Calvin tidak disedari di jalan-jalan dan sudut. Injil nampaknya jarang. Saya kagum kerana terdapat begitu banyak orang dan tidak dapat tidak bertanya-tanya apakah ada yang mendengar Injil. Semasa saya kembali ke Florida, hati saya terus dibebani dengan apa yang saya lihat. Saya pernah berdoa untuk tempat-tempat di Afrika dan India tetapi Eropah nampaknya semakin hilang dan doa saya untuk orang-orang di benua itu tidak sering diucapkan.


Semasa saya kembali, saya mendapati bahawa saya kagum dengan profil "Sovereigngrace" yang tinggal di Jerman. Saya menulis bertanya adakah keadaan rohani orang di Jerman sama. Andrej tidak membuang masa untuk menjawab. Kami menulis di SGS sebentar, bertukar permintaan doa, kemudian kami mula bercakap melalui telefon dan tidak lama kemudian, Andrej berada di Florida. Keluarga gereja saya langsung jatuh cinta kepadanya. Saya ingin anda ingat bahawa tidak seorang pun dari kita tahu seperti apa yang lain. Ibu bapanya tidak senang pada mulanya dengan konsep hubungan. Sebelum datang menemui saya, dia bercakap dengan mereka dan mereka kesal. Tuhan mengingatkan hati saya untuk menulis sepucuk surat kepada mereka dan ini mengurangkan sedikit keperitan.


Andrej kembali menemui saya 2 minggu kemudian, dan saya baru-baru ini pergi ke Jerman untuk bertemu keluarganya. Saya tidak tahu arah mana, tetapi kita semua saling jatuh cinta.


Saya ingin menegaskan bahawa ketika Andrej dan saya pertama kali bercakap, kami mendapati bahawa sama sekali tidak ada perbezaan doktrin, walaupun dalam keyakinan yang paling kecil di mana kami percaya bahawa kami mungkin perlu menyerah kepada pasangan kami. Saya melihat di Andrej kemegahan dan keagungan Kristus yang jarang saya lihat sebelumnya. Saya bersyukur kerana Tuhan telah menghancurkan segala rintangan yang telah saya letakkan dan segala rintangan yang ada dalam fikiran saya kerana saya telah menemui seorang lelaki Kristian yang benar-benar dicintai yang berusaha untuk memuliakan Tuhannya dan saya bersyukur.


Sejak itu saya kembali ke Jerman dan Andrej telah berkunjung ke sini. Kami akan berkahwin pada 17 Disember di bandar kecil Lemgo di Jerman.
Dalam Kristus


Andrej dan Anu ————————————————-

 

Kesaksian yang saya tulis:

Kisah dua negara… ..

Saya mempunyai kisah untuk diceritakan bahawa kedengarannya seperti kisah dongeng Kristian, hanya kebenaran dan sukar untuk saya sendiri percayai.

Beberapa bulan yang lalu, saya sangat bergelut dengan keinginan untuk berkahwin, menangis di bantal saya hingga larut malam berdoa agar Tuhan menyediakan. Saya bahkan mula tertanya-tanya apakah Dia akan memberi saya karunia kesucian di mana saya boleh berpuas hati sekiranya keinginan-Nya untuk saya menjadi bujang. Saya mahu dan berdoa agar saya berpuas hati dengan Tuhan. Saya memang mengakui perjuangan saya kepadaNya tetapi percaya pada iman yang akan Dia berikan.

Kemudian pada suatu hari saya ingin mencari laman web yang ditujukan untuk orang yang dibaharui tunggal yang akan menyediakan medium untuk bertemu dengan seorang lelaki India yang dibaharui. Saya mencari di laman web selama beberapa jam dan menjumpai Soveriegngracesingles dan menandatangani diri saya dengan jelas di profil saya bahawa saya hanya berminat dengan lelaki India.

Tidak lama selepas itu, sahabat saya menjemput saya dalam perjalanan ke Switzerland (kerana dia tahu saya selalu mahu pergi ke sana dan dia pergi ke sana untuk bekerja) dan saya melompat peluang. Kami mempunyai masa yang indah, hanya saya yang mengalami kebobrokan di seluruh negara sehingga hati saya sangat sedih. Saya pernah berdoa untuk negara-negara dunia ke-3, namun Eropah jauh lebih dalam kegelapan daripada tempat lain yang pernah saya lawati. Lebih menyakitkan hati saya kerana reformasi bermula di sana dan melihat keadaan Switzerland, saya tidak dapat menahan diri daripada terkejut. Saya kembali dengan hati yang berat, sedih kerana saya telah lalai untuk berdoa untuk Eropah seperti dulu.

Saya melihat SGS (domingracesingles) untuk orang Eropah dan menjumpai nama Sovereigngrace, seorang lelaki berusia 35 tahun dari Jerman yang menulis sedikit tentang dirinya, kecuali bagaimana dia diselamatkan dan bagaimana dia dapat melihat ajaran rahmat. Saya kagum, dan percaya bahawa saya akan mendapat jawapan yang jujur ​​tentang betapa seriusnya orang tentang keadaan rohani mereka. Saya menulis surat kepadanya dan sambutan pantas tiba. Kami kemudian mula menulis mengenai doktrin dan kepercayaan kami pada SGS dan tidak lama kemudian mula saling menghantar e-mel. Suatu hari, dia menulis dan mengatakan bahawa dia akan pergi ke Johannesburg, Afrika Selatan dan tidak dapat mengakses internet sehingga bertanya apakah dia dapat memiliki nombor telefon saya, kerana kami juga bertukar keperluan doa dan dia berdoa untuk masalah mendesak tertentu dan ingin untuk mengetahui kesudahannya. Saya memberinya nombor rumah saya. Saya tidak mendapat panggilan dari Afrika tetapi dia menelefon ketika dia kembali ke Jerman.

Perbualan pertama kami adalah 2-3 jam dan hanya menjadi lebih lama. Berbual dengan seseorang tidak pernah semudah itu. Kami tidak mempunyai gambar yang disiarkan dalam talian sehingga tidak tahu bagaimana rupa kami. Kami bercakap mengenai doktrin dan tanpa memberitahunya keyakinan saya, saya perhatikan Andrej mempunyai keyakinan yang sama. Ketika saya bercakap dengannya tentang budaya, dia sepertinya memahami, telah melakukan perjalanan dengan begitu jauh. Saya kagum tetapi dijaga dengan emosi saya. Hakikatnya masih ada, dia bukan orang India !!

Tidak lama kemudian Andrej ingin berjumpa. Dia terbang menemui saya di AS dan saya teruja, tetapi pertemuan pertama sangat sukar. Ia menjadi nyata bahawa dia adalah orang Jerman, dan melihat gambar keluarganya semakin menakutkan saya, kerana saya merasakan saya tidak akan pernah masuk. Saya sangat berbeza dengan mereka. Saya menangis untuk hari pertama kami bertemu dengan tertanya-tanya apakah ia akan berjaya. Pagi Ahad, kami pergi ke gereja tetapi duduk secara berasingan dan orang-orang tidak tahu bahawa kami bersama, dan saya mesti mengatakan, dia sesuai. Seolah-olah dia dibuat untuk berada di gereja itu. Belum pernah saya melihat seorang lelaki menyukai penyebaran firman Tuhan seperti yang dilakukan oleh Andrej. Petang itu kami berjalan-jalan santai di pantai membincangkan perkara-perkara sepele seperti bekerja, perjalanan dan orang lain di seluruh dunia. Saya tidak percaya betapa senangnya bercakap dengannya. Selepas gereja, kami pergi ke dua rumah yang berbeza. Saya teringat kata-kata saya kepada Andrej pagi itu… .. “Saya hanya ingin Tuhan menyatakan kehendak-Nya kepada saya, itu sahaja yang saya mahukan… tidak lagi…”. Semua orang jatuh cinta dengan Andrej. Saya percaya di situlah mula-mula saya mula jatuh cinta dengan Andrej. Dia ditanya bagaimana perasaannya terhadap Martin Luther (pembaharu). Andrej menjawab dengan matanya terarah ke langit, dan sangat berterima kasih atas keyakinan Calvinistiknya, "Ah..yes..Luther..Saya suka Luther.". Saya tidak pernah melihat seorang lelaki begitu senang dengan doktrin seperti dia dan membaca dengan baik. Alkitab adalah batu dan sauhnya. Dia menyukainya dan menganggap firman Tuhan sebagai kuasa tertinggi. Dia gemar mendengar khotbah yang baik, dan membaca setiap literatur yang diperbaharui yang dia dapat. Namun, cintanya pada jiwa lebih luar biasa, dengan keseimbangan antara doktrin, teologi dan agama Kristian praktikal. Saya selalu berkeinginan untuk mengahwini lelaki yang hanya mempunyai pandangan untuk Kristus, dan di sini akhirnya saya melihat seorang lelaki seperti itu. Namun, saya tidak akan yakin sehingga saya mendapat arahan dari banyak penasihat Tuhan, daripada membuat keputusan sendiri. Andrej pergi pada hujung minggu itu dan beberapa orang di gereja yang tahu, termasuk orang yang ragu-ragu, dengan sepenuh hati menyetujui dia.

Andrej kembali dua minggu kemudian, ketika kehendak Tuhan mulai terbentang di dalam hati saya, hampir menakutkan saya dengan kejelasannya. Dua minggu kemudian, saya dan saya pergi ke Jerman untuk tinggal dan bertemu semua keluarganya selama seminggu. Mereka sungguh luar biasa. Saya sayang mereka semua !! Ibu bapa dan adik-beradiknya sangat menyayangi saya dan saya. Rakan saya fikir mereka juga hebat. Pada akhir tinggal di rumah seseorang, anda dapat mengenali mereka dan beberapa kebiasaan mereka. Saya tahu Tuhan telah menjawab. Sekarang saya baik untuk mula menganggap bahawa ini adalah kehendaknya. Saya mula mendoakan kejelasan.

Saya ingin berkahwin dengan orang India kerana saya ingin memulakan perdamaian dengan keluarga Hindu saya yang terpisah, setelah kehilangan ibu bapa saya pada usia yang sangat muda. Saya ingin mencari jalan kecil untuk menggembirakan mereka. Kami menulis surat kepada ibu saudara saya yang tinggal di NJ bersama keluarganya. Saya mempunyai hubungan minimum dengannya. Dia menulis semula, dan bapa saudara saya tidak lama kemudian melakukan perjalanan perniagaan ke Jerman di mana dia bertemu dan makan malam dengan Andrej, dan mereka berdua bersenang-senang. Saya dan bapa saudara saya mula bercakap. Perdamaian telah bermula walaupun saya berkahwin dengan lelaki Jerman. Jalan Tuhan bukan jalan kita!

Sekiranya pernah ada orang yang ragu-ragu, saya ini. Keraguan adalah nama tengah saya, dan percayalah, orang yang paling dekat dengan saya akan memberi keterangan. Andrej tidak kelihatan, suaranya atau kelihatan seperti orang yang saya akan berkahwin..Saya masih ingat komen kepada sahabat saya tentang bagaimana saya berharap bahasa yang tidak pernah saya pelajari akan menjadi bahasa Jerman, namun, Andrej sempurna ... sesuai untuk saya dalam semua cara. Seolah-olah dia adalah orang yang tersembunyi di sudut bumi yang kecil ini, sempurna untukku, namun Tuhan menyelamatkannya, menyempurnakannya sehingga dia mungkin tepat untukku dan dia melakukan hal yang sama kepadaku. Saya telah menemui permata langka yang telah disembunyikan, dan kadang-kadang, saya sangat bersyukur kerana saya yang mendapat kehormatan untuk menjumpainya dan menyimpannya. Banyak yang melihat beberapa lelaki dan mengatakan .. "dia adalah berlian yang kasar .." tetapi saya melihat Andrej bersyukur kerana saya menemukan berlian itu sendiri.

Ketika saya melihat Andrej, saya melihat tanda orang Kristian sejati, orang yang mengasihi Tuhan, orang yang telah menemukan kebenaran firman-Nya sehingga tidak akan ada kompromi dan orang yang mengasihi Kristus. Saya mendapati bahawa Tuhan telah sangat baik kepada saya, kerana dalam 24 jam sehari, saya tidak pernah ragu-ragu bahawa ini adalah lelaki bagi saya. Doa saya dimakbulkan !! Saya bersyukur, kerana saya tidak perlu berkompromi dengan satu keyakinan, namun saya menemui seorang lelaki yang akan menjadi pemimpin sejati rumah kita, suami seperti Kristus dan seorang ayah yang akan berdoa dan berusaha untuk mengajar anak-anakNya kebenaran Firman Tuhan. Saya tahu Anak-anak saya akan menemui Kristus di dalam ayah mereka seperti saya dan saya telah diberkati lebih banyak daripada yang pernah saya minta atau difikirkan mungkin.

Kemas kini: Andrej dan saya telah berkahwin lebih dari satu tahun sekarang. Kami tinggal di AS dan menghadiri gereja Baptist yang diperbaharui. Kesaksian yang ditulis di atas lebih dari setahun yang lalu, masih berlaku hingga kini.


Tuhan memang baik !!

Responses

Alamat email anda tidak akan disiarkan. Ruangan yang diperlukan ditanda *

Laporan Baru

Tutup